Mondial 150 Z-One ile ilk uzun yol deneyimim

13 Mayıs 2017 (Cumartesi) - 11:34 - Ufuk ÇINAR

3 gün önce Mondial 150 Z-One ile uzun yol yapacağımı söylediğimde grubun yarısı çin motoru uzun yol yapılmaz, 50km’de bir dinlenmelisin falan demişti…

3 gün önce Bursa’dan Manisa Salihli’ye yola koyuldum bu motorla, ilk molamı 120km sonra Susurlukta verdim, 2. molamı ise kendi evimde.. 320km yolu tek molayla geldim ve bana mısın demedi. Aynı şekilde Salihli’den Bursa ‘ya da dün yola çıktım 18.00 civarı ve 22.30 da Bursa’ya geldim. Spor yaptığım için ağrıyan yerlerim vardı o yüzden yaklaşık 3 defa mola verdim. İlki Balıkesir’e 30 km kala, 2.si Susurluk’ta ve 3. sü Uluabat’ta. Motorla ortalama hızım 95-105 arasıydı ve devir 6500 ile 7400 civarı gezdi. Yakıt olarak giderken biraz fazla yaktım (22-23krş civarı). Memlekette bakımını yaptırttım hava filtresi değişti ve karbüratör temizlendi ortalama 13 kuruş yakarak 300km’de 40₺ yakıt tükettim Bursa’ya gelişte. Motorsiklet hakkındaki görüşlerimi sizlere şu şekilde aktarayım.

Yakıt tüketimi: İlk olarak yakıt konusunda çok ideal bir motor olduğunu söyleyebilirim. Motoran Torro 100 cc’lik Cup ile aynı yakıt tüketimine sahip neredeyse. 300km’de 40₺ tüketim ile km başına ortalama 13 kuruş yaktı. Tabii ki hava filtresini değiştirip karbüratör ayarını yaptırdıktan sonra.

Konfor: Motorun konfor konusunda eksik gördüğüm tek yönü oturduğumuz yerin süngerinin biraz ince olması, bu yüzden 100km yol alınca totoda hafif ağrı başlıyor. 5 dakika inince hemen topluyorsunuz ve rahat şekilde 40-50 km atıyorsunuz.. Motorda titreşim yok denecek kadar az, 4 gün içinde yaklaşık 800 km yol katettim ve hiçbir yerimin karıncalandığını titrediğini hissetmedim. Yolculuk sonrası hafif ağrılar olmuyor değil ama şöyle bir şey dikkatimi çekti. Yola çıkmadan önceki günde spor yapmıştım ve yolculuk sonrasında dinlenirken spor yaptığımda çalıştırdığım kaslarımın ağrıdığının farkına vardım. Pazartesi günü kol, sırt ve göğüs çalıştım Çarşamba günü yolculuk bitiminde bu kısımlarımın ağrıdığını farkettim. Perşembe günü bacak ve karın çalıştım Cuma günü yolculuk bitiminde ise bacak ve karın kaslarımda ağrı vardı. Bunların ilişkisini çözmek gerek diye düşünüyorum. Bunlar haricinde belimde hafif bir ağrı oluştu o da büyük ihtimalle oturuş pozisyonumdan, neticesinde ilk defa uzun yol yaptım.

Motor hakkında başka bir yere değinilir mi bilmiyorum, şimdilik sadece bunları söyleyebilirim.

Not: Otomobil ve kamyon sürücülerinin ne kadar saygısız olduğunu fark ettim. 800km yolculuğumda en az 40 olay yaşadım. 30cm yanımdan çok hızlı geçen mi ararsınız, totoma kadar yanaşıp dibimden beni sollayan mı ararsınız, koskoca kamyonla solladıktan sonra beni emniyet şeridine atan mı ararsınız, ne ararsanız var yani. Allah kazadan beladan uzak tutsun, tekerimiz düz bazsın…

Önceki yazım: Ulu Çınar'ın Altında Küçük Çınar'la Sohbet

2 Yorum

  1. Kardeşim Allah kaza bela vermesin bende 180 z one s ile 150 z one arasında kaldım. Benim rastladigim 180 z öne s in direksiyon tam kirilmiyor, 150 z one 180 z one a göre daha iyi kırılıyor. Bunun dışında artışı eksisi nedir yorumunu bekliyorum kolay gelsin.

    • 150z-one dayanıklı hocam 180’e göre, hızı 10-15 kmh düşük ama yakıt tüketimi de ona keza düşük.

Yorum gönder